Invester ansvarligt. Invester ansvarligt.CFD´er er komplekse instrumenter og har en højrisiko for hurtigt pengetab på grund af gearing. 84.69% af alle detail investorer taber penge på denne udbyder. Overvej om du forstår hvordan CFD´er fungerer og om du har råd til at tabe dine penge

Fortrolighedspolitik

Vores fortrolighedspolitik beskrives i detaljer forneden hvordan FxPro behandler indsamling, forvaltning og beskyttelse af fortrolige brugerinformation.

Introduktion

Dit privatliv er meget vigtig for os. Vi er engageret i at beskytte og respektere dine personlige data. Fortrolighedspolitikken beskriver hvilken type personlige data, som vi indsamler om dig, når du vælger at bruge vores tjenester, hvordan vi bruger din personlige data, hvornår og med hvem vi deler det og hvordan vi beskytter dem. Det beskriver også dine rettigheder i forhold til vores behandling af dine personlige data, og hvordan du kan bruge dem. Venligst tag tid til at læse og forstå denne fortrolighedspolitik.

Vi kan foretage ændringer på denne information fra tid til anden og det er vigtigt at du tjekker denne information for opdateringer. Alle personlige oplysninger, som vi opbevarer, vil blive behandlet ifølge gældende fortrolighedspolitik på det givende tidspunkt. Hvis vi foretager ændringer, som vi anser som værende vigtige, vil vi kommunikere dem til dig.

Venligst bemærk at denne information er til kunder og potentielle kunder. Hvis du er en FxPro ansat, entreprenør for FxPro eller en tredje parts serviceudbyder, vil dine personlige data blive brugt i overensstemmelse med din ansættelseskontrakt, dit kontraktlige forhold eller i overensstemmelse med vores særskilte politikker som er tilgængelige ved at kontakte os.

Enhver henvisning til ‘os’, ‘vores’, ‘vi’ eller ‘FxPro’ i denne fortrolighedspolitiks meddelelse er en henvisning til hver koncernselskab indenfor FxPro koncernen som konteksten kræver, medmindre andet er angivet.

Tilsvarende, enhver henvisning til ‘dig’, ‘deres’, ‘Deres’ eller ‘dem selv’ i denne fortrolighedspolitiks meddelelse, er en henvisning til enhver af vores kunder eller potentielle kunder som konteksten kræver, medmindre andet er angivet.

Ved adgang til vores hjemmeside, herunder al brug af kommunikationskanaler til at kontakte os, anser vi at du har læst og forstået betingelserne i denne meddelelse og hvordan vi behandler enhver data, som du angiver til os, herunder personlige data, inden du blev en kunde. Når du først har åbnet en konto hos os, accepterer du denne fortrolighedspolitik, inklusiv alle ændringer, som vil styre hvordan vi indsamler, oplagre, bruger og deler og i hvilken som helst form, vi behandler dine personlige data og dine rettigheder under vores forretningsforhold og efter dets afslutning.

Hvem er vi?

Denne fortrolighedserklæring gælder for behandlingsaktiviteter fra følgende datastyringsorganer I FxPro koncernen, som er:

  • FxPro Financial Services Limited er et selskab, der er registreret på Cypern, og hvis hjemsted er Karyatidon 1, Ypsonas 4193, Limassol og som er registreret og reguleret af den cypriotiske databeskyttelseskommissær,
  • FxPro UK Limited er et selskab, der er registreret i England og Wales 902, og hvis hjemsted er 13/14 Basinghall Street, London, EC42V 5BQ og som er registreret og reguleret af informationskommissæren (registreringsnummer Z1996160),
  • FxPro Global Markets Ltd (et selskab i Bahamas, hvis registrerede adresse er Albany Financial Center, South Ocean Boulevard, New Providence, The Bahamas.) og som er registreret og reguleret af Bahamas databeskyttelseskommissær

FxPro Financial Services Limited udfører en betydelig del af bearbejdningen, på vegne af de andre enheder i FxPro koncernen. Så hvis du er kunde i den ikke-europæiske enhed af koncernen, så behandler vi dine personlige data i overensstemmelse med denne erklæring og du har ret til den samme beskyttelse og rettigheder som nævnt i denne erklæring.

Hvilken slags personlig data indsamler og oplagre vi?

Som en del af vores forretning indsamler vi personlige data fra kunder og potentielle kunder som inkluderer følgende:

  • Navn, efternavn og kontaktoplysninger
  • Fødselsdato og køn
  • Oplysninger om din indkomst og formue herunder detaljer om dine aktiver og passiver, kontobalance, handelserklæringer, skat og regnskaber.
  • Erhverv og beskæftigelsesoplysninger
  • Beliggenhedsoplysninger
  • Viden og erfaring om handel, risikos tolerance og risikos profil
  • IP adresse, enheds specifikationer og andre oplysninger relateret til din handelserfaring
  • Bankkonto, mobilbetaling og kreditkortsoplysninger
  • Oplysninger om dine besøg på vores hjemmeside og vores apps herunder, men ikke begrænset til, trafikdata, beliggenhedsdata, weblogs og anden kommunikationsdata.

Vi bruger cookies til at oplagre og indsamle oplysninger omkring dit brug af vores hjemmeside. Cookies er små tekstfiler gemt af din browser på din hardrives udstyr. De sender de informationer som er gemt på dem tilbage til vores hjemmesides server når du får adgang til vores hjemmeside. Disse cookies giver mulighed for at indføre personlige indstillinger og indlæse personlige præferencer, for at forbedre din oplevelse. Du kan finde yderligere oplysninger omkring vores cookies på vores “Cookies Politik” tilgængelig på vores hjemmeside.

Vi registrerer også din handelsadfærd, herunder en oversigt over:

  • Produkter som du handler hos os
  • Historik data om handel og investering som du har foretaget, herunder beløb investeret
  • Dine præferencer for visse typer produkter og tjenester

Vi er lovforpligtet til at identificere dig, hvis du åbner en ny konto eller hvis du tilføjer en ny underskrift til din eksisterende konto. Hvidvaskningslove kræver at vi ser og har en optegnelse af visse dokumenter (f.eks. fotografiske og ikke fotografiske dokumenter) for at leve op til standarten for disse love. Identifikationsdokumenter, som påkrævet under hvidvaskningsloven eller andre relevante love for den service som vi levere inkluderer:

  • (a) pas;
  • (b) kørekort;
  • (c) national identitetskort (hvis relevant);
  • (d) forbrugsregninger;
  • (e) en gerning af tillid (hvis relevant);
  • (f) kreditkortstjek på individuelle; eller
  • (g) eller andre informationer som vi anser nødvendige for vores funktioner og aktiviteter.
Hvis du er en virksomhedskunde, så er vi påkrævet at indsamle yderligere information så som virksomhedsdokumenter som adresse, aktionærer og direktører. Vi har ret til at spørge om yderligere information som vi skønner er nødvendige, for at vi kan leve op til vores juridiske og lovgivningsmæssige forpligtelser.

Vi indhenter disse oplysninger på en del forskellige måder gennem dit brug af vores service og hjemmesider, åbning af konto ansøgning, vores demo tilmeldelsesblanket, webinar tilmeldelsesblanket, hjemmesides cookies og lignende sporingsteknologi som er indbygget i vores hjemmeside og Apps, abonnering på nyhedsopdateringer og fra informationer der bliver leveret under vores igangværende forhold.

Vi vil måske også indsamle oplysninger om dig fra tredje part, enten gennem købte tredjeparts marketingslister, offentlige tilgængelige kilder, social medie platforme, introducerende mægler og associerede selskaber, bank-og kreditkort behandlere, abonnement baseret efterretningsdatabaser og andre tredjeparts associerede virksomheder.

Vi vil måske også spørge om andre personlige og frivillig-baseret oplysninger fra tid til anden (for eksempel gennem markedsforskning, spørgeskemaer og særlige tilbud). Hvis du vælger ikke at opgive de oplysninger vi har behøver, for at opfylde din anmodning for et specifikt produkt eller tjeneste, så kan vi måske ikke være i stand til at levere pågældende produkt eller tjeneste.

Vi vil måske også registrere enhver kommunikation, elektronik, i telefon, personligt eller på anden måde, som vi har med dig i forhold til de tjenester vi leverer til dig og i vores forhold til dig. Disse registreringer vil være vores ejendom og vil udgøre et bevis for kommunikationen imellem os. Sådanne telefonopkald kan måske blive optaget uden brug af advarselstone eller andre former for notifikationer.

Og yderligere, hvis du besøger en af vores kontorer eller lokaler, har vi måske CCTV som vil optage dit billede.

Hvem kan vi måske videregive personlige oplysninger til?

Som en del af at bruge dine personlige oplysninger med et formål nævnt foroven, kan vi måske videregive dine oplysninger til:

  • andre virksomheder indenfor FXPro koncernen, som leverer økonomisk eller andre tjenenester;
  • tredjeparts apps, leveret når du bruger vores apps, kommunikationssystemer eller handelsplatforme, som bliver leveret til os af tredje parter;
  • tjenestes udbyder og specialistrådgivere, som har indgået kontrakt med os om at leverer tjenester som er administrative, IT, analytiske og online marketingsoptimering, økonomisk, lovmæssig, overensstemmelsesmæssige, forsikring, forskning og andre tjenester ;
  • introducerende mæglere og tilknyttede virksomheder, hvor med vi har et fælles samarbejde;
  • Betalingstjenestes udbyder og banker som behandler dine transaktioner;
  • revisor eller entreprenør eller andre rådgivers revision, assisterer med eller enhver rådgivning af vores forretningsmæssige formål;
  • domstole, instanser og andre relevante lovmæssige autoriteter som er aftalt eller godkendt ved lov eller gennem vores aftale med dig
  • statslige organer eller retshåndhævende myndigheder, hvor det kræves I henhold til loven og som svar på andre juridiske og lovmæssige anmodninger;
  • enhver tredje part, hvor en sådan videregivelse af oplysninger er påkrævet for at kunne håndhæve eller anvende vores servicevilkår eller andre relevante aftaler;
  • nogen som er autoriseret af dig.

Vi bestræber os for kun at videregive de minimale personlige oplysninger, der er nødvendige, for at disse tredjeparter kan udføre deres kontraktlige forpligtelser overfor os. Vores tredjepartstjeneste udbydere har ikke tilladelse til at dele eller bruge de personlige oplysninger som vi stiller til rådighed for dem, til andre formål end at udføre tjenester for os.

Vores hjemmeside eller apps kan have links til eksterne tredjeparts hjemmesider. Venligst bemærk, at vores tredjeparts hjemmesider ikke er dækket af denne fortrolighedspolitik og at disse sider ikke hører under vores fortrolighedsstandarter og procedurer. Venligst undersøg hver eneste tredjepart for deres tredjeparts praksis og procedure.

Hvor og hvornår vi indhenter din samtykke?

Vi vil måske behandle dine personlige oplysninger for en eller flere lovmæssige grundlag for bearbejdning (“Lovmæssig Grundlag”) alt efter det specifikke formål for hvilket vi anvender dine oplysninger.

Det Lovmæssige Grundlag er som følgende:

  • at udføre vores kontraktmæssige forpligtelser overfor dig
  • at være i overensstemmelse med juriske og lovmæssige forpligtelser
  • at forfølge vores legitime interesser

Hvis vores anvendelse af dine personlige oplysninger ikke falder ind under en af disse tre lovmæssige grundlag, så kræves dit samtykke. Et sådant samtykke skal gives frivilligt af dig, og du har retten til at tilbagetrække dit samtykke på et hvilket som helst tidspunkt ved, at kontakte os gennem brug af kontaktoplysninger givet i dette fortrolighedsnotat eller ved at afmelde fra e-mails liste.

Vi kan bruge personlige data, modtaget fra dig via vores hjemmeside eller på anden måde, og personlige data, leveret i forbindelse med vores forretningsforhold, til at kommunikere med dig til markedsføringsfremmende formål samt til at give dig markedsnyheder og analytiske rapporter. De kanaler, der bruges til sådan kommunikation, kan omfatte opkald til dig, afsendelse af e-mails, underretninger igennem din online kontoportal og sms-beskeder inklusive push-meddelelser. Du har ret til at afmelde kommunikationen igennem din online kontoportal eller ved at sende en e-mail til vores DPO til dpo@fxpro.com fra den registrerede e-mailadresse, som du har oplyst til os, i tilfælde af at du ikke har adgang til din online portalkonto, eller du af en eller anden grund ikke har fået nogen online portalkonto.

Behandling af personlige oplysninger.

Vi bestræber os meget for at værne og beskytte personlige oplysninger, og vil gennemføre og opretholde passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger, for at sikre et niveau af passende sikkerhed for at beskytte enhver personlig oplysning, indhentet af os, fra uheldsmæssig eller ulovlig ødelæggelse, tab, ændring, uautoriseret videregivelse af, eller adgang til personlig oplysninger overført, oplagret eller på anden måde behandlet.

Vi har udpeget en Databeskyttelsesansvarlig til at sikre at vores behandling af personlige oplysninger sker i overensstemmelse med dette fortrolighedsnotat og ifølge lovgivning.

Vi kræver at organisationer udenfor FxPro Koncernen, som behandler eller indhenter personlige oplysninger, anerkender fortroligheden af disse oplysninger, påtager sig at respektere enhver individuel ret til privatliv og handler overens med alle relevante databeskyttelseslove og dette fortrolighedsnotat.

Kort sagt, de databeskyttelsesforanstaltninger vi har igangsat er som følgende:

  • vi træner vores ansatte, som behandler personlige oplysninger til at respektere vores kunders fortrolige oplysninger og individuelles privatliv.
  • kræver at vores ansatte anvender adgangskoder og to-faktors godkendelse når får adgang til vores systemer;
  • vi anvender kinesiske mure og ansatte har kun adgang til de personlige oplysninger, der er nødvendige for at behandle de formål deres opgaver har.
  • Vi anvender data krypteringsteknologier under dataoverførelse, under internets transaktioner og ved overførsel af kundeadgangskoder over netværket.
  • iværksat brandmure, indtrængningsdetekteringssystemer og virus scanningsværktøjer for at beskytte imod uautoriseret personers- og virusindtrængninger i vores systemer;
  • anvender dedikerede netværker eller kryptering, når vi overfører elektronisk data med formål om at outsource;
  • praktisere et rent bord politik i alle lokaler som anvendes af os og vores relaterede virksomhedsorganer, og leverer sikre oplagring for fysiske optegnelser; og
  • iværksætter fysiske og elektroniske foranstaltninger så som adgangskort, kameraer og sikkerhedsvagter for at beskytte imod uautoriseret adgang.

Hvordan oplagrer vi personlige oplysninger og hvor længe?

Vi bevarer personlige oplysninger i en kombination af sikre computeroplagringsfaciliteter og papirbaseret filer og andre optegnelser, og tager skridt for at beskytte personlige oplysninger, som vi opbevarer fra misbrug, tab, uautoriseret adgang, ændring og videregivelse.

Når vi skønner at personlige oplysninger ikke længere er nødvendige, fjerner vi alle detaljer som vil identificere dig og vi vil sikkert destruere optegnelserne.

Midlertidig er vi måske nød til at opbevare optegnelser for en bestemt periode. For eksempel, vi er underlagt investeringstjeneste- og hvidvaskningslove, som kræver at vi indhenter kopier og bevis for de handlinger foretaget af os for identitetsbekræftelse, indkomstkilder og midler, overvågning af dine transaktioner, telefon, chat og e-mailkommunikation, ordre og handelshistorik, behandling af dine klager og optegnelser som beviser at vi har handlet i overensstemmelse med den lovgivningsmæssige adfærdskodeks igennem hele forretningsforhold. Disse registreringer skal opbevares i en periode af 5 år efter at vores forretningsforhold med dig er afsluttet eller måske endda længere, hvis vi bliver bedt om det af vores regulatorer.

I tilfælde af at oprettelsen aldrig blev gennemført, eller din kontooprettelse blev afvist, gemmes de personlige data, du som en potentiel kunde har leveret under oprettelse af en konto, i seks måneder, medmindre der er en lovgivningsmæssig grund, der kræver, at vi opbevarer dem i et længere tidsrum.

Hvis du har valgt at modtage marketingskommunikation, vil vi opbevare dine oplysninger på vores undtagelsesliste, så at vi ved, at du ikke ønsker at modtage disse kommunikationer.

Den data som vi indhenter fra dig, kan måske blive overført til, eller oplagret hos, en lokalitet udenfor det Europæiske Økonomiske Område (“EEA”). Det kan også blive behandlet af personale udenfor EEA, som arbejder for os, eller for en af vores udbydere eller tilknyttede virksomheder. Vi vil foretage alle de rimelige nødvendigheder, for at sikre at din data bliver behandlet sikkert og i overensstemmelse med denne fortrolighedspolitik.

Når vi overfører vores data til andre tredjeparter udenfor EEA, vil vi i nogle tilfælde basere vores standard på gældende kontraktmæssige bestemmelser, bindende virksomhedsregler, EU-US privatbeskyttelse eller andre tilsvarende gældende arrangementer.

Hvis du ønsker en kopi af sådanne arrangementer, venligst kontakt os ved at anvende kontaktoplysninger vist forneden.

Dine rettigheder

venligst bemærk at disse rettigheder ikke gælder under alle omstændigheder. Du er berettiget :

(en) anmodningsadgang til dine personlige oplysninger (alment) kendt som en ( “anmodning om registering af data”);

(b) anmodning om ændring af personlige oplysninger som vi opbevare om dig;

(c) anmodning om sletning af dine personlige oplysninger. Bemærk, dog at vi måske ikke altid kan være i stand til at handle i overensstemmelse med din anmodning om sletning på grund af specifikke juriske årsager, hvilket vi vil notificere dig om, hvis relevant, på tidspunktet for din anmodning;

(d) Protest imod behandling af dine personlige oplysninger, hvor vi er afhængige af en legitim interesse ( eller disse af en tredje part), og der er noget ved din partikulære situation som gør, at du ønsker at protestere imod behandling, af denne grund, da du føler dette påvirker dine grundlæggende rettigheder og frihed. Du har også rettighed til at protestere der, hvor vi behandler dine personlige data for direkte marketingsformål. I nogle tilfælde, vil vi måske demonstrere at vi har overbevisende legitime grunde til at behandle dine oplysninger, hvilket tilsidesætter dine rettigheder og frihed;

(e) anmode om restriktion af behandling af dine personlige data. Dette vil gøre dig i stand til at suspendere behandling af dine personlige data i følgende:

  • Hvis du ønsker at etablere datas nøjagtighed;
  • hvor vores anvendelse af data er ulovlig, men hvor du ikke ønsker at vi sletter det;
  • Hvor du behøver at vi opbevarer data selv om vi ikke længere kræver det, eftersom du har behov for at etablere, udøve eller forsvare en juridisk påstand; eller
  • eller at du har protesteret imod vores brug af din data, men vi har behov for at verificere om vi har tilsidesættende legitime grunde til at anvende det;
(f) > anmode om overførsel af dine personlige data til dig eller tredje part. Vi vil levere til dig, eller tredje part af dit valg, dine data i en struktureret, alment brugt, maskinlæsbart format. Bemærk at denne rettighed kun gælder automatiseret information (f.eks. ikke papirkopier), hvilket du i første omgang gav samtykke til os om anvendelse eller hvor vi anvendte oplysninger til at udføre en kontrakt med dig; og

(g) tilbagetrække samtykke på hvilket som helst tidspunkt, hvor vi er afhængige af samtykke for at behandle dine data.

Venligst fuldfør din personlig data anmodning gennem e-mail ved at anvende den registrerede adresse som du har oplyst os, til følgende e-mail adresse: dpo@fxpro.com.

Vi forsøger at besvare alle henvendelser indenfor 1 (en) måned. Nogle gange kan det tage længere end 1 (en) måned, hvis din anmodning er særlig kompleks eller hvis du har foretaget flere anmodninger. I dette tilfælde, vil vi notificere dig indenfor 1 (en) måned for modtagelsen af din anmodning og holde dig opdateret.

Vi vil måske opkræve dig et rimeligt gebyr, hvis anmodningen er åbenlyst ubegrundet, overdrevent eller gentagne, eller hvis vi modtager en anmodning om at give yderligere kopier af samme data. I sådant et tilfælde, vil vi sende dig en gebyrs anmodning, som det vil være nødvendigt at du accepterer, før vi kan behandle din anmodning. Alternativt, kan vi nægte at handle i overensstemmelse med din anmodning under disse omstændigheder.

Hvad nu hvis du har en forespørgsel eller klage?

Hvis du ønsker at udøve dine rettigheder, venligst kontakt os via e-mail på dpo@fxpro.com , ved at benytte den registrerede e-mail adresse som du har oplyst os.

Vi forsøger at besvare alle henvendelser indenfor 1 (en( måned. Nogle gange kan det tage længere end 1 (en) måned, hvis din anmodning er særlig kompleks eller hvis du har foretaget flere anmodninger. I dette tilfælde, vil vi notificere dig indenfor 1 (en) måned for modtagelsen af din anmodning og holde dig opdateret.

Hvis du ikke er tilfreds med vores besvarelse af din klage, har du ret til at indgive en klage til vores tilsynsmyndigheder, Informations Kommissionærs Kontor (ICO), hvis du er kunde af FxPro UK Limited, eller det Cypernske Databeskyttelses Kommissionær hvis du er kunde af nogen af vores resterende FxPro Koncern enheder. Alternativt, har du også ret til at indgive klage hos den databeskyttende myndighed i dit bopælsland.

Du kan finde yderligere information om hvordan du gør dette på følgende hjemmesider:

https://ico.org.uk/concerns/

http://www.dataprotection.gov.cy